ZORUNLU
STAJ
Staj süresi ne kadardır?
Öğrencinin staj yapması zorunludur. Öğrenci Staj
süresi 60 iş gününden az olamaz.
Staj başvurusunu hangi dönemlerde yapabilirim?
Öğrenci öğrenim döneminin 7. Yarıyılı başlamadan
stajını yapmalıdır.
Stajı 7. yarıyılın başladığı tarihe kadar tamamlamayan
öğrencilerin mazeretleri staj komisyonu tarafından değerlendirilir. Zorunlu
hallerin-mazeretlerin varlığını belgelendirilmesi halinde staj son 8. yarıyılı
müteakiben tamamlanabilir
Staja başlamak için ne yapmalıyım?
Öğrenci, staj başvuruna ilişkin belgeleri Staj
Komisyonu’na/Öğrenci İşlerine vererek staj işlemlerini başlatır. Staj Komisyonu
tarafından belgelerinin onaylanmasıyla stajına başlayabilir.
Staj sürecini anlatan akış şeması için tıklayınız.
Stajımı yaparken sigorta pirimleri hangi kurum/kuruluş
tarafından ödenmektedir?
5510 sayılı yasa gereğince staj başvurusunda bulunan
öğrencinin “iş kazası ve meslek hastalıkları sigorta primleri” Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
tarafından ödenmektedir.
Staj yerlerine ilişkin kriteler var mı?
Öğrencilerin staj yapacakları asgari işletme şartları
her bölüm için aşağıdaki şekilde olmalıdır:
Konaklama İşletmeciliği Bölümü
Öğrencileri İçin:
a.
4
veya 5 Yıldızlı Otel İşletmeleri
b.
Birinci
Sınıf (5 Yıldızlı) Tatil Köyleri
c.
Mavi
Bayraklı Marina -Yat İşletmeleri
d.
Ulusal
ve Uluslararası Kruvaziyer Gemiler
e.
Turizm
İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmeleri
f.
Staj
Komisyonun Uygun Göreceği Diğer İşletmeler
Turizm İşletmeciliği Bölümü
Öğrencileri İçin:
a.
4
veya 5 Yıldızlı Otel İşletmeleri,
b.
Birinci
Sınıf (5 Yıldızlı) Tatil Köyleri,
c.
Mavi
Bayraklı Marina -Yat İşletmeleri,
d.
Ulusal
ve Uluslararası Kruvaziyer Gemiler,
e.
Turizm
İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmeleri
f.
Staj
Komisyonun Uygun Göreceği Diğer İşletmeler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Bölümü Öğrencileri için;
a. 4 veya 5 yıldızlı otel işletmelerinin mutfak bölümleri,
b. Birinci sınıf (5 yıldızlı) tatil köylerinin mutfak bölümleri,
c. Komisyonun uygun göreceği Turizm İşletme belgeli 1. Sınıf restoranların mutfak bölümleri
d. Ulusal ve uluslararası kurvaziyer gemilerin mutfak bölümleridir.
e. Olağanüstü ve zaruri hallerde staj komisyonunun uygun göreceği diğer yiyecek-içecek işletmeleri
Stajımı Yurtdışında yapabilir
miyim?
İsteyen öğrenciler zorunlu stajlarını yurtdışında yapabilir. Ancak
yurtdışında staj yapmak isteyen öğrenciler için yabancı ülkelerdeki
işletmelerden kontenjan talebinde bulunulmaz. Stajını yurtdışında yapmak
isteyen öğrenciler dönem ve asgari işletme şartlarına uymak zorundadır.
Staj sonunda “Staj Dosyası”
hazırlayacak mıyım?
Her öğrenci "Staj Dosyası"
hazırlamak zorundadır.
Stajın
değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması nasıl oluyor?
Yüksekokul, stajın amacına ve kurallarına uygun yürütülmesi için gerekli denetimleri yapar. Öğrenciler Staj süresince Yüksekokul’un uygun gördüğü sıklıkta Staj Denetçisi tarafından denetlenir. Staj dosyalarının değerlendirilmesi teslim tarihinden sonraki 30 gün içerisinde sonuçlandırılır. Staj Komisyonu, öğrencinin staj dosyalarını inceleyerek, “Başarılı” ya da “Başarısız” olarak yapacağı değerlendirme sonucunu Staj Kurulu’na yazılı olarak bildirir. Son olarak sonuçlara ilişkin Yüksekokulumuzun sitesinde duyuru yapılır.
Ayrıntılı bilgi için Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Staj Yönergesini okuyunuz.
İŞBAŞINDA
EĞİTİM
İşbaşı eğitim süresi ne kadar?
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesince her yıl ilan
edilen lisans eğitimi akademik takviminde yer alan güz yarıyılı ve bahar
yarıyılı eğitim ve öğretim başlangıç ve bitiş tarihleri süresini kapsamaktadır.
İşbaşı eğitim stajını hangi dönemlerde yapabilirim?
Öğrencilerin İşbaşında eğitim stajını yapabilecekleri
dönemler her bölüm için aşağıdaki şekildedir.
1) Konaklama İşletmeciliği Bölümü
Öğrencileri İçin:
Konaklama İşletmeciliği Bölümü öğrencileri işbaşı eğitimi sekizinci yarıyılda (bahar yarıyılı) yaparlar.
2) Turizm İşletmeciliği Bölümü
Öğrencileri İçin:
Turizm İşletmeciliği Bölümü öğrencileri yedinci yarıyılda
(güz yarıyılı) İşbaşı Eğitim-I’i ve sekizinci yarıyılda (bahar yarıyılı)
İşbaşında Eğitim-II’yi yaparlar.
3) Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Bölümü Öğrencileri için;
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencileri
yedinci yarıyılda (güz yarıyılı) İşbaşı Eğitim-I’i ve sekizinci yarıyılda
(bahar yarıyılı) İşbaşında Eğitim-II’yi yaparlar.
İşbaşı eğitim stajına gidebilmek için ön şartlar
nelerdir?
Öğrencilerin İşbaşı eğitim stajına gidebilmeleri
için ön şartlar aşağıdaki şekildedir.
Öğrenim süresini tamamladıktan sonra işbaşında
eğitimini;
a) Güz
yarıyılında yapacak öğrencilerin (birinci, üçüncü, beşinci ve yedinci
yarıyıllarından) devamsızlıktan kaldığı dersinin bulunmaması gerekir.
b)
Bahar
yarıyılında yapacak öğrencilerin (ikinci, dördüncü, altıncı ve sekizinci
yarıyıllarından) devamsızlıktan kaldığı dersinin bulunmaması gerekir.
Staja başlamak için ne yapmalıyım?
Öğrenciler işbaşında eğitim yerlerinde İşbaşında
Eğitim (iş yeri eğitimi ve iş yeri uygulaması) derslerine görevlendirilen
öğretim elemanının onayından sonra işbaşında eğitime başlayabilirler.
İşbaşında eğitim sürecini anlatan akış şeması için tıklayınız.
Stajımı yaparken sigorta pirimleri hangi kurum/kuruluş
tarafından ödenmektedir?
İşbaşında eğitim yapacakları
işyerleri belli olan öğrenciler, bahar/güz yarıyılı eğitim ve öğretim dönemi
kayıt haftasında, işbaşında eğitim yapacakları işyeri/kurumdan alacakları
onaylı işbaşında eğitim kabul formunu ve sağlık güvencesi formunu ilgili bölüm
sekreterliğine elden teslim ederek işbaşında eğitimlerine başlayabileceklerdir.
İşbaşında eğitim yapacak öğrencilerin iş kazası ve meslek hastalığı sigortası
primleri yüksekokul tarafından ödenir.
Staj yerlerine ilişkin kriteler var mı?
Öğrencilerin staj yapacakları asgari işletme şartları
her bölüm için aşağıdaki şekilde olmalıdır:
Konaklama İşletmeciliği Bölümü
Öğrencileri İçin:
a.
Turizm
İşletme Belgeli Otel İşletmeleri
b.
Turizm
İşletme Belgeli Tatil Köyleri
c.
Mavi
Bayraklı Marina -Yat İşletmeleri
d.
Ulusal
ve Uluslararası Kruvaziyer Gemiler
e.
Turizm
İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmeleri
f.
İşbaşında
Eğitim Komisyonun Uygun Göreceği Belediye İşletme Belgeli Otel İşletmeleri
g.
İşbaşında
Eğitim Komisyonun Uygun Göreceği Diğer İşletmeler
Turizm İşletmeciliği Bölümü
Öğrencileri İçin:
a. Belediye Belgeli
İşletmelerin Mutfak Bölümleri.
b. Yemek Fabrikaları ve
Toplu Yemek Üretim Yerleri.
c. Turizm İşletme Belgeli
Otel İşletmelerinin Mutfak Bölümleri,
d. Turizm İşletme Belgeli
Tatil Köylerinin Mutfak Bölümleri,
e. Turizm İşletme Belgeli
Yiyecek İçecek İşletmelerinin Mutfak Bölümleri,
f. Ulusal ve Uluslararası
Kruvaziyer Gemilerin Mutfak Bölümleridir.
g. İşbaşında Eğitim
Komisyonunun Uygun Göreceği Diğer İşletmelerin Mutfak Bölümleri
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğrencileri için;
a. 4 veya 5 yıldızlı otel işletmelerinin mutfak bölümleri,
b. Birinci sınıf (5 yıldızlı) tatil köylerinin mutfak bölümleri,
c. Komisyonun uygun göreceği Turizm İşletme belgeli 1. Sınıf restoranların mutfak bölümleri
d. Ulusal ve uluslararası kurvaziyer gemilerin mutfak bölümleridir.
e. Olağanüstü ve zaruri hallerde staj komisyonunun uygun göreceği diğer yiyecek-içecek işletmeleri
İşbaşı eğitim ücreti nedir?
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, işbaşı eğitim yapan
yüksekokul öğrencilerine işbaşında eğitim süresince herhangi bir ücret ödemesi
yapmaz. Öğrencilerin işbaşı eğitim yaptıkları ilgili kurumlar ile aralarında
yapacakları mali ilişkiler Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm
İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulunu bağlamaz.
İşbaşı eğitim yerinin
değiştirebilir miyim?
İş yerinin değiştirilmek istenmesi
durumunda öğrenci bir defaya mahsus olmak üzere bir dilekçe ile Bölüm Başkanlığına başvurur. Dilekçenin
Bölüm Başkanlığına teslim edildiği tarihten itibaren Bölüm İşbaşında Eğitim
Komisyonu iş yeri ile ilgili ortaya çıkan zorunlu durumu değerlendirerek, üç iş günü içerisinde kararını
verir ve Yüksekokul İşbaşında Eğitim Koordinatörüne bildirir.
Komisyon kararı öğrenciye dilekçesinde
belirttiği iletişim kanalları (telefon, e-posta, adres) üzerinden ulaştırılır.
İş yeri değişikliği kararı kendisine bildirilen öğrenci ilk işyerinden
ayrılarak iki iş günü içerisinde yeni iş yerinde işbaşında eğitimine başlar.
İşbaşı eğitim staj sonunda
“Staj Raporu” hazırlayacak mıyım?
İşbaşı Eğitim (iş yeri eğitimi ve iş
yeri uygulaması) derslerine görevlendirilen öğretim elemanı tarafından gerekli
görüldüğü takdirde işbaşında eğitim yapan öğrencilerden işbaşında eğitim ara
raporu düzenlemeleri istenebilir. Ara raporlar yüksekokul web sayfasından elde
edilebilecek olan işbaşında eğitim raporu düzenleme esasları uyarınca
hazırlanılarak şahsen veya kargo ile İşbaşında Eğitim (iş yeri eğitimi ve iş
yeri uygulaması) derslerine görevlendirilen öğretim elemanına teslim
edilmelidir.
İşbaşı eğitim
sonuç raporunun ve iş yeri yetkilisi değerlendirme formunun teslimini ne zaman
yapmalıyım?
İşbaşı eğitim sonuç raporları en geç işbaşında
eğitimin bitimini takip eden 15 gün içerisinde İşbaşında Eğitim (iş
yeri eğitimi ve iş yeri uygulaması) derslerine görevlendirilen öğretim
elemanına öğrenci tarafından elden ya da posta yoluyla gönderilmesi
gerekmektedir. Posta gecikmesinden veya dosyaların yüksekokula ulaşmasından
öğrenci sorumludur.
Stajın
değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması nasıl oluyor?
İşbaşında Eğitim (iş yeri eğitimi ve iş yeri
uygulaması) derslerine görevlendirilen öğretim elemanı işbaşında eğitimin sona
erdiği tarihten itibaren bir ay içinde değerlendirir ve not
sistemine girişinin yapılmasını sağlar.
İşbaşında eğitim değerlendirme notu İşbaşında Eğitim
(iş yeri eğitimi ve iş yeri uygulaması) derslerine görevlendirilen öğretim elemanınca
işbaşında eğitim komisyon değerlendirme formuna işlenir. İşbaşında eğitim
değerlendirme notu işbaşında eğitim raporu notunun %50’si, iş yerinde denetim formu notunun %35’i ve iş yeri yetkilisi öğrenci
değerlendirme formu notunun %15’i ağırlıkları oranında alınarak
hesaplanır. 70 ve üzerindeki notlar “Başarılı”, 69
ve altındaki
notlar “Başarısız”
olarak değerlendirilir.
İşbaşında eğitim yapan öğrencilerin bu yönerge kapsamındaki iş yeri eğitimi ve iş yeri uygulaması dersleri için mazeret ve bütünleme sınavı hakları bulunmamaktadır.
Ayrınıtılı bilgi için Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu İşbaşında Eğitim Yönergesi okuyunuz.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
İstiklal Yerleşkesi, 15030 BURDUR
+90 248 213 44 00
+90 248 213 37 04
tioyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi